Skotselv Skolekorps
Skotselv Skolekorps 10 år i 2013
 • Velkommen    • Aktiviteter    • Styret og komiteer 2017/18    • Kontakt oss    • Musikanter i SSK    • Hva skjer

Aktiviteter
    - Korpstur til Bornholm 22--26 juni 2011
    - Korpstur til Blokhus i Danmark. Sommer 2012

Snarveier:
 Kontakt oss!

Marsjering i gågate i Ålborg.

Korpstur til Blokhus i Danmark. Sommer 2012
Gatedrill på strada i Blokhus. Jamerbugt.

Her er bålet med heksa akkurat tent på.

Slutt på heksa, hun er brent helt opp.

REISEBREV

ONSDAG klokken 05.00 skulle bussen gå fra Skotselv Skole, og jaggu var ikke klokka mere enn ti over fem før vi kom oss av sted også. Hvem skulle tro det?
Av alle de som dro på tur, var det mange rare ansikter denne tidlige morgenen. Gjesp, nys, mørke ringer under øynene og reisefeber i de yngste sjelene, var et trivelig syn og en god stemningsvekker for alle.
At det var flere som hadde vært oppe før klokka 04.00 og mange som sikkert ikke hadde sovet mye, skal jo selvfølgelig tas i betraktning til den veldig stille timen på vei til Larvik og båten super speed. Det var mye snorking i de harde setene, og det var ikke god plass til å legge de ned, slik at en kunne sove i de.

På kaia begynte korpsglade mennesker og kvikne til, for der var de klare for og komme på båten, men den måtte vi jo vente på, for den gikk jo ikke før klokka halv åtte. Da Stalsberg gjengen ankom, med flere trøtte ansikter, ble latteren høy og bildene rare. Men morsomst av alt var vell iveren fra våre nyeste musikanter, i både Stalsberg og Skotselva, klarte de så vidt og stå stille lenge nok til og få sjekka inn på fergen.

Vi ankom Hirtshals etter noen korte timer på super speed og kjørte i bussen til Blokhus. Turen tok noe i underkant av en time. Da ble det litt venting igjen på nøkler til rom, men det gikk greit.

Når alle hadde fått tildelt leilighetene sine, og kaoset var litt mindre forvirrende, samlet vi oss for og spille en liten konsert på torget. Vi marsjerte fra hotellet til torget.
Det var et fantastisk vær, ikke spesielt kaldt, og lyden bar godt. På dette lille torget i den lille delen Blokkhus, var det en «lille scene» som de sier på dansk. Og der var det ikke snakk om å få plass til alle musikantene. For vi var mange når vi spilte sammen med Stalsberg, noe som ingen var lei seg for, siden lyden ble eksemplarisk, og ufattelig gøyal! Vi var jo bare BEST!

På kvelden ble det grilling av burger. Det smakte godt sammen med salat og dressing. Brus innkjøpt på båten var også helt topp.

TORSDAG busset vi til Fårup sommerland, og der var det fornøyelser for vannelskere og bergodalbane fans. Vi var heldige med været for sola skinte og himmelen var blå. Vi fant en base, foran badelandet og der var det alltid noen som satt, så vi kunne legge fra oss alle tingen våre der. Alle forsvant hver til sitt, men etter noen minutter (føltes det som) så hadde vi faktisk samla inn nesten alle sammen igjen og vi gikk i ganske store grupper. Torsdagen spilte vi ikke korpsmusikk, og dagen gikk fort.
Kvelden samlet alle seg på pizzeria og spiste pizza. Det begynte vell med at det bare var noen få som skulle, men jaggu havnet nesten alle fra Stalsberg og Skotselv der. Mega sosialt og veldig bra for restauranten. På pizzeriaen gjorde også Tommy god innsats, skulle tro han jobbet der.
Tiden flyr når man har det gøy er det noe som heter, og det stemte helt.
Kvelden kom og gikk, de eldste spilte kort, Mafia var det store, og de små spilte volleyball. Men selvfølgelig hadde vi et møte først. Ungdomsstyret samlet seg og snakket om det nye året og jo da, det kommer til og skje mye spennende og gøyalt det kommende året. Bare gled dere, alle sammen. Kortspill tok over for møte og musikanten kom ikke i seng før halv ett, to og tre. Ble nok litt vel sent for noen.

FREDAG bar med seg vind og regn i store mengder. Det var jo selvfølgelig denne dagen vi skulle bruke uniformene og være på farta hele dagen. Først med buss til torget i Århus hvor det var spilling for mannen i Rådhuset, som så vidt gikk utenfor døra pga regneværet. Det var veiarbeid så marsjering ned trapper og under trær var en ny opplevelse. Vi var så mange at det ikke var plass til alle på rådhusplassen, men så var det jo også et nokså lite rådhus.
Det kom ett korps til og dette var lite sammenlignet med oss, men stor ”creds” for at de dukket opp.
Etter Rådhuset bar det tilbake til bussen hvor vi skiftet og hadde et par timer og rusle rundt på, men det regnet mye så folk søkte ly i forskjellige butikker. Vi samlet oss i et stort senter som tidligere var en kraft stasjon. Dette var gjort om til et multihus som samlet mange grupper. Ungdom, kunstnere foto, film og mye mer, ja det var vel et skikkelig multihus, for det var ganske mye rart der.
I dette multihuset spiste vi lunsj, og tørket litt. Det var veldig trangt og alle bordene de hadde satt ut (ganske mange) var ikke nok! De måtte sette ut flere!

Etter å ha spist reiste vi til Zoo, der vi så elefanter, edderkoppaper, sjiraffer og mange andre fasinerende dyr. Jeg er sikker på at kenguruene ikke likte regn noe særlig, for de sto så stille at det så ut som de var statuer. De store sjimpansene var litt selvgode, poserte for kamera og viste finger og himla med øynene til de han ikke likte, joda, mye gøyalt og se der også. Når timene nærmet seg slutten, var vel omtrent alle samlet inne på kafeen, der de spiste litt og slækkan før vi skulle tilbake til basen, og de yngste skulle bade, spise is og se på havet.

LØRDAG hadde vi hele dagen fri, bare kvelden gikk bort til sosialt samspill. Vi spiste felles middag på restaurant Nordstjernen der vi fikk god middag og is til dessert. Alle var med. Kjempe koselig at vi var så mange. Etter mat dro vi med buss inn til Pandrup hvor vi skulle marsjere og spille for alle som var der. Det var hele 6 stykker når vi kom (som ikke var korps foreldre) og litt fler når vi dro. Men, vi tok det som en god general prøve og vi fikk jo røde pølser og brent brød, så det var jo ikke bortkastet. Den største gleden blant den yngre garden må ha vært aprikos brusen som vi kunne få. Det var veldig jeft.

Så skyndte vi oss for og ta bussen tilbake og gå ned på stranda for og feire St. Hans. Dette er en ganske stor begivenhet i Danmark. De feirer med og ha store bål med hekser på toppen. Så tennes bålet og synger en sang, om og om igjen, til heksa har brent helt opp. En ganske fin begivenhet. Når vi kom marsjerende ned på stranda, tror jeg med sikkerhet at jeg kan si at vi var størst og flinkest. Ikke for at de andre vår dårlige, men vi har nok fokusert på forskjellige ting. Det ar veldig gøy å se ansiktene til alle på stranda da vi kom, og spesielt da vi tok gatedrillen vår. Det endte med at vi måtte ta den to ganger fordi de maste så om det. Det var jo bare kjempe gøy og du kan gjette på at det var mange stolte på stranda i det øyeblikket.

Når vi gikk for og skifte og ta på oss varmere klær så var det offisielle over for kvelden. Det var fritt frem for alle, og vi ble bare gåene og rusle på stranda, noen bada i havet, men det må ha vært kaldt, for de kom fort opp igjen. Vi hadde noen aktiviteter på fellesrommet etter strandbesøket og etter det, tok spillinga over for de eldste.

SØNDAG kom og vi dro tidlig av sted, for å reise med båten tilbake til Norge. Alle samlet seg på ett sted, og ble sittende og spille hele turen, noen spiste litt og shoppa litt. Når vi kom i land, gikk Stalsberg på en buss, Skotselva på en annen, og en fantastisk tur med en fantastisk gjeng var avsluttet.
Alle gleder seg veldig til neste korpstur uansett hvor det blir.

Takk for turen til alle sammen.

Hilsen Gunnhild.
Det ble også filmet litt fra Dansk lokaltv. Sjekk evt

Bilder.
Det er tatt mange bilder og vi jobber med å plukke ut noen som kan legges ut. Har fått nesten 30GB med bilder.

Det var ikke veldig varmt i Jammerbukta men noen er tøffere en andre og badet.

Solnedgang over Blokhus 1. kvelden.

Unge musikanter i uniform. Det er alltid tid til å ha det gøy.

Vi besøkte Zoo og noen synes jo det var artig at vi stakk innom.

Utveksling av tlf nummer ? Hvem vet....

Volly-ball ble en aktivitet som alle var med på, både store og små...

Badehus er vanlig på stranda i Blokhus

Pizzerian ved siden av hotellet fikk mye å gjøre når plutselig 50 stk kommer og skal spise hver sin pizza.

Korpsets nye drillpike.

I full mundur. Det er en feiande flott tambur major vi har.

I Fårup sommerland fant vi denne. Skikkelig rask sak som kanskje skremte noen.

Store og små i samme badering er skikkelig gøyalt.

En glad gjeng barn og ungdom samlet på stranden.

Fint tur område, typisk dansk med mye sand.

Solnedgang, vi får selvfølgelig godt vær og fine solnedganger.

Lange fine strender som bare venter på musikanter fra Skotselv.